Skutočne potrebujete komplikovaný helpdesk softvér?

Sortio
Sortio & Biznis
Published in
3 min readMay 3, 2016

--

Pri hľadaní helpdesk softvéru ste narazili na množstvo stránok, ktoré vám ponúkajú sofistikované riešenia zákazníckej podpory. Ak ste drobný podnikateľ alebo malá firma, ktorá potrebuje jednoduchý helpdesk, pravdepodobne nebudete potrebovať komplikovaný softvér s množstvom funkcií. Ako si teda vybrať spomedzi všetkých ten správny?

Predtým, než sa pokúsime nájsť odpoveď, povedzme si zopár slov o tom, čo to helpdesk vlastne je. Helpdesk je softvér, ktorý slúži na evidenciu požiadaviek zákazníckej podpory. Umožňuje ľahšiu a rýchlejšiu komunikáciu so zákazníkom v prípade nejasností, reklamácií, či otázok na poskytované služby alebo produkty. Účelom helpdesku je umožniť firmám efektívnejšie riešiť problémy pri spracovaní zákazníckych požiadaviek na strane jednej a zlepšiť a zjednodušiť proces podpory pre zákazníkov na strane druhej.

Prečo práve helpdesk softvér?

Ak nakupujete online, určite ste sa s ním stretli. Pri online nakupovaní dochádza k situáciám, kedy sa zákazníci dožadujú doplňujúcich údajov o poskytovanom produkte alebo službe. Alebo potrebujú zakúpený tovar vymeniť, vrátiť či reklamovať. Presne pre tieto situácie je navrhnutý helpdesk.

Či už predávate topánky, knihy, kozmetiku, softvér, vlastníte realitnú agentúru, advokátsku kanceláriu, kadernícky salón alebo prevádzkujete iný biznis, servis patrí k vášmu obchodu. A pomocou helpdesku dokážete servis zabezpečiť rýchlejšie a jednoduchšie, k plnej spokojnosti vášho zákazníka. Podľa hesla — spokojný zákazník je ten, ktorý sa vráti.

Špecializovaný helpdesk softvér

Ak ste firma, ktorá má na výkon zákazníckej podpory vytvorené samostatné oddelenie, mali by ste sa asi obzrieť po špecializovanom softvéri. Na trhu je množstvo skvelých systémov určených pre firmy všetkých veľkostí. Tak, ako pri ostatnom softvéri, aj v tejto oblasti je badateľný stále silnejší presun do cloudového sveta.

Dnes si môžete vybrať z desiatok cloudových aplikácií — od tých jednoduchších až po komplexnejšie. Medzi helpdesk systémy pre náročných patria napríklad Zendesk, Kayako, Freshdesk, Kana, Service Cloud alebo Desk. Ako sa rozhodnúť pre ten správny? A kedy ho začať hľadať?

Správny čas na helpdesk

Ak ste firma počítajúca niekoľkých ľudí či menší tím, kde jeden človek zastáva viac funkcií naraz, väčšinu požiadaviek dokážete riešiť klasicky cez email, telefón a poznámkový blok. Je však možné, že sa dostanete do bodu kedy:

Vám ostane čoraz menej času a vy začnete hľadať spôsob, ako svoje povinnosti delegovaťVybavovanie požiadaviek bude trvať dlhšie a vy začnete hľadať spôsob, ako prácu zefektívniťPožiadavky budete potrebovať čoraz častejšie konzultovať so svojimi kolegami

Budete potrebovať požiadavky centralizovať na jednom mieste

Ak ste sa v jednom alebo viacerých bodoch našli, potom nadišiel čas poobzerať sa po helpdesku, ktorý budete môcť jednoducho a bez náročných školení obsluhovať.

Integrovaný helpdesk

Do momentu, kedy objem požiadaviek zamestná na plný úväzok celé samostatné oddelenie, nie je potrebné strácať čas hľadaním špecializovaných aplikácií a míňať peniaze na niečo, čo nedokážete naplno využiť.

Oveľa zaujímavejšou alternatívou sú systémy, ktoré integrujú funkcie helpdesku s ďalšími špecializovanými modulmi. Takýto integrovaný helpdesk plní všetky základné funkcie (napríklad poskytuje históriu zákazníka, umožňuje komunikáciu, delegovanie, správu úloh, vytváranie poznámok), ponúka však prepojenie s ďalšími aplikácami, ktoré pri svojej práci využijete — napríklad CRM, projekty, faktúry, adresár kontaktov a ďalšie.

Integrovaný helpdesk síce neobsahuje špecializované funkcie, ako napríklad nastavenie komplexných procesov či pravidiel pre eskaláciu riešenia, ponúka však oveľa užitočnejšie funkcie, ktoré vy ako malá či stredná firma dokážete využiť. A práve medzi takéto typy helpdeskov patrí aj naše, slovenské SORTIO.

Zhrnutie

Využívať pri podnikaní helpdesk softvér je investícia, ktorá sa oplatí. Udržať si spokojného zákazníka neznižuje len náklady na jeho získanie, ale zvyšuje aj pravdepodobnosť opakovaného nákupu.

Ak teda nemáte pre zákaznícku podporu vytvorené samostatné oddelenie, je pre vás ideálne rozhodnúť sa pre jednoduchý helpdesk, ktorý posunie vašu zákaznícku podporu na vyššiu úroveň. Navyše, ak s integrovaným helpdeskom získate aj ďalšie užitočné aplikácie, celkový prínos bude ešte vyšší.

Ak vás teda integrovaný helpdesk zaujal, pozrite si, aké možnosti v tejto oblasti ponúka Sortio.

--

--

0 Followers

Sortio je cloudový systém na prácu a komunikáciu. Pod jednou strechou spája všetky nástroje, ktoré v každodennom podnikaní potrebujete. Viac na www.sortio.sk.